تصویر رقبا و توسعه صنعت

برای موفقیت هرچه تمام‌تر یک کسب و کار یا یک صنعت، در قدم اول نیازمند شناسایی رقبا هستیم. هگزا با بررسی‌های عمیق، به شناسایی درست رقبا می‌پردازد چرا که حتی انتخاب رقیب نادرست نیز می‌تواندیک صنعت یا کسب و کار را رو به نابودی بکشاند. برای جلب مشتریان، به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار، افزایش فروش، کسب سود بیشتر و به‌طور کلی برای موفقیت، بعد از شناسایی رقبا نیازمند یک تحلیل رقابتی موثر و آنالیز رقبا هستیم.

آخرین باری که رقبایتان را تحلیل کردید، چه زمانی بود؟  آنالیز رقبا، به روند شناسایی رقبای اصلی گفته می‌شود که طی آن، اهداف، نقاط قوت و ضعف، خط مشی‌ها و الگوهای آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.